7/25/10

wahai perempuan yang kesian-Kenapa ko cari aku semula?

Tidak tahu nak mula dari mana. Hal ini berlaku 14 julai 2010. Aku membaca Majalah Wanita, dalam suatu ruangan tu ada suatu artikel yang menulis nama Kh******. Ku baca dalam hati tentang artikel tersebut. Setiap kali aku menyebut nama tu, teringat aku kembali kepada peristiwa hampir setahun lalu.

Berdarah semula luka aku, tapi aku abaikan kerana kebetulan sahaja nama itu sama dengan perempuan yang aku anggap KeSIAN la jugak. Ye, aku kesian kat perempuan itu kerana mendapat pasangan hidup yang tidak setanding dengan kebaikannya.

Kesian sangat-sangat, bagi aku perempuan itu patut mendapat suami yang lebih baik dari yang dia dapat. Sendiri mahu ingatlah kenapa aku cakap macam nie.

Tup-tup, Aku buka Tagged aku. Perhhhhhhhh... Perempuan yang aku kesiankan itu telah cuba VIEW tagged aku. Perempuan itu tak kan dapat view aku kerana telah set privasikan profile aku.

Terfikir sejenak, mungkin aku telah menyeru-nyeru perempuan itu tatkala aku membaca artikel yang mempunyai nama yang serupa dengannya.

Kesian jugak kat dia, Aku tahu FB aku dah blocklist dia (dia awal-awal dah delete aku dari FB), tagged pun aku dah delete dia. Aku agak, dia mencari Profile aku dengan mencarinya dari friendlist razis. Yea, aku pasti sangat-sangat.
Bukan aku memusuhinya, tapi itu semua kehendak perempuan itu juga.

Sehingga kini aku tertanya dalam diri~ kenapa ko carik aku semula???
Mungkin kau mula tahu Perangai sebenar Suami kesayangan kau tu.

4 comments:

Qis Coway said...

salam..
yza.. 1st of all..yza delete fb ke?
yza.. biarla dia cari yza, sbb dia x tahu hal sebenarnya. mmg kita xleh terima tp kita kena redha.. inysa-Allah yza leh terima.. ada sbb kenapa Allah temukan dia ngan lelaki tu.. kita x tau sape yg baik n sape yg jht, hnya Allah yg Maha Mengetahuinya.. Apa yg Allah lakukan adalah yg terbaik unt diri kita.. walau apa kita kena tabah menghadapinya..

aku iza said...

wslm,
Thanks nur.

1. aku tak delete FB, just 'tido' dr FB je.

2. Aku pelik, dalam bnyak2 kawan dia, kenapa aku jugak yang dia carik. Kat FB, dia dulu cari pasal.
Skrg terhegeh2 cari aku semula.

3. Aku tau bukan salah dia, tapi salah suami dia yg mainkan hati aku.

4. Sampai skrg, maaf boleh. Lupa tak dapat, sebab itu aku kena jauhkan diri dari mereka berdua.

kaiserstan said...

teruskan hidup...ignore je..anggaplah tiada yg pernah berlaku, ceriakan diri

aku iza said...

thanks abg tiri.
im trying da best to forget that boy n girl.

life live into the fullest

Salam Perkenalan..

My photo
Sukakan sesuatu yang bergambar. Ilek santai suda

Pengikut Setia..