11/25/10

cuti hujung tahun-pesta kenduri kahwin.

Macam dah menjadi trends pulak, kalau cuti akhir tahun mesti ramai yang berebut-rebut nak melangsungkan majlis perkahwinan. Kadang-kadang satu hari tu sampai empat-lima tempat.

Aku nie bukan apa, semenjak aku balik kampung dan bertemu rakan lama ramai yang menghantar kad jemputan kat aku. Kad tu berbondong-bondong banyaknya. Nak gie semua tu, ada sikit payah. Maklumla, aku kerja ikut shift yang sentiasa bertukar hari. Kalau jatuh hari ahad bekerja, maka aku pun kerja, tak leh gie majlis korang. Bukan nak menyombong, takkan setiap minggu nak cuti?.

Aisheh, kadang-kadang bila difikir-fikir.. aik, dia nie dengan dia nie. Alahai, ada jodoh rupanya korang. Hehe.

Pernah aku terjumpa kawan lama kat FB sudah pun mendokong anak sendiri-kawan lelaki, sebelah kampung. Dia berkahwin pada usia 21 tahun. Comel anaknya.

Apabila tgk anaknya, teringin gak nak tengok muka wajah anak aku nanti macam mana- Aneh aku nie, wajah calon suami tak tahu lagi da tak sabar nak tgk muka anak. Apa yang best, adik perempuan aku tidak terkecuali. Dia sudah pun mendirikan rumah tangga.

Nie  gambar majlis kahwin adik aku beberapa bulan yang lepas-kenduri sebelah lelaki; tema maroon.


cantik stlye gambar nie.. adik aku pun cantik.


Norita &Noryzan



aku berbaju kurung kelabu, kakak aku-rina, adik aku yang poyo-ijol dan cousin-erny. Yg lelaki berdiri itu, aku tak kenal-tak sempat interview. *haha




teringat masa nie, aku sempat brbual dengan mak usu aku. "cube ucu tengok, bahgianya muka ita". Mak usu aku pulak 'nanti kalau ko kahwin wat macam tu jugak, mesti bahgia macam tu.'
Ramai gak kawan seusia aku yang dah berumah tangga dan bakal mendirikan rumah tangga pada hujung tahun nie. Apa-apa pun aku ucap tahniah untuk korang. Semoga jodoh berpanjangan dan bahgia selama-lamanya.

psst; teringat mak usu aku pernah cakap;  'Ucu rasa jodoh ko tua sikit, tapi banyak duit'.
        
-Hurmm, satu kenyataan yang wat aku tergelak-gelak. Aku sedar, aku bukannyer cantik sgt pun nak kawin lelaki berduit.Lg, orang selalu tersilap pandang,-orang bajet aku nie dah berkahwin, maklumla muka looks so matured.

Apa-apa pun lelaki tu mesti terima aku LillAllahi Taala.

No comments:

Salam Perkenalan..

My photo
Sukakan sesuatu yang bergambar. Ilek santai suda

Pengikut Setia..