9/7/09

Edit layout baru-edit sampai pedih mata hihi

Hari nie aku tido 2 jam je (2.30a.m-4.30a.m)Pastu terus bersahur. Ntah kenapa aku tak dpt tido.By that, saya bercadang untuk mengubah layout blogs untuk nampak lebih mature. Herm, pilih punya pilih akhirnya aku terjumpa layout yg agak sesuai dgn aku. Tp ada masalah sikit dari segi image header dia yg agak besar dan berbentuk bunga. Aku nie bukan minah jiwang, so aku cuba bnyak kali copy paste HTML dan cuba cari mana sumber data image bunga tu. Dari jam 6.30am sampai la sekarang almost 10.40 a.m baru la aku dpt cari dan delete tag image bunga tu. PAyah gak nak Telek scripting image tu. Hadoi panjang gilerrr scripting HTML nie...dah jumpa tag image aku delete la, bila view blogs kotak heading plak besar.
Adjust tadi dah tak tau sumber mana yg berubah...puas aku belek dari atas kebawah, macam sama je.. Nak tak nak Copy paste smle HTML tu dan delete tag image tu dan adjust kotak. Alhmdulah, kotak tu mengecil dari yang asal.. Then aku try la masukkan Gambar aku kat HEADER dia.. alamak, dia nak gne pakai HTTP.blabla.bla.jpg! mulanya aku blur!! then aku dapat idea, buka Profile tagged ak thn klick salah satu gambar aku kat situ, secara tak langsung aku dpt adress http;blabla.jpg!! aku masuk kan la kat commant tag bahagian header tadi. Try lak view.... hurmmmmm hampeh!!! gambar aku kuar sekerat je kat situ. Sengal rasa, klo nk adjust mesti makan masa lagi. Mata dah pedih cz aku tgk PC sejak aku abis solat subuh lagi. So, nak selamat aku biarkan dulu, tapi yang penting BLOG LIST dan FOLLOWER kena kuarkan kat blogs aku. Klo tak nampak pelik blog aku nie,
then mana la tau Tuan Hj. Syhnzm tgk blogs aku tak da dua benda tu apa tak naya. hihi.
Now kul 11.am, aku nk sleep kejap. HARAP TAK TERLAJAK TIDO-cz petang ada kelas.

No comments:

Salam Perkenalan..

My photo
Sukakan sesuatu yang bergambar. Ilek santai suda

Pengikut Setia..