9/28/09

teruna vs dara

Baru-baru nie housemate aku membangkitkan isu teruna dan dara. Dia punya topik senang je, "kenapa lelaki nak cari yang dara sedangkan ,mereka belum tentu teruna". Menurutnya lagi yelah kan lelaki suka pasang aweks ramai, pasang sepuluh pastu cari satu yang terbaik. Tapi dlm pada tu mesti buat ringgan2 -yg berat pun ada- dah tu tak da jodoh tgglkn perempuan tu. Mereka akan anggap perempuan tu hilang "sesuatu" dan mengaggap lelaki tak luak apa2, sedangkan mereka sama2 hilang "sesuatu". Tapi kenapa lelaki tetap mencari si dara sedangkan mereka tak menjaga maruah'keterunaan' mereka jugak?. Bagi korang adil ke'keterunaan' diorg dibagi kat orang lain? huhu..^_^

4 comments:

Anonymous said...

beser r tu...semua orang nk perfect tp dieorang sndiri x sdor diri...

aku iza said...

sah, bnyi mcm tak puas ati gak. Aku pun tak puas ati gak nie..hihi

Qis Coway said...

emm..
tp kan yza.. nur berpegang kpd lelaki yg baik unt perempuan yg baik n perempuan yg baik unt lelaki yg baik..
ustazah nur pernah bgtau dulu, tp de jg yg akan dipertemukan dgn pasangan yg x baik dulu..
bab2 teruna n dara ni susah nak komen skrg ni, malaysia ni da terikut2 dgn budaya barat sgt.. yg baik pun bukan leh caye sgt skrg ni, cont sng nick name kat fb sune yg bertudung2 labuh tulis nick dia org "muslimah sejati" "gadis islam" n byk lg (based on adik nur nya fb) tp nur rasa dia org cam berlagak bagus.. huuuh buat kebaikan menunjuk.. bencilaaa..

aku iza said...

tau tak pa, sebab tu aku post pasal 'hipokrit'

Salam Perkenalan..

My photo
Sukakan sesuatu yang bergambar. Ilek santai suda

Pengikut Setia..